CRM je poslovanje na mlazni pogon.

Ukoliko niste sigurni treba li Vam CRM sustav, pomoći ćemo Vam uvidom u nekoliko ključnih dobrobiti koje rezultiraju uspješno implementiranim CRM projektom.
1. Olakšano dijeljenje informacija unutar tvrtke
Ukoliko unutar tvrtke postoji otežano dijeljenje podataka i informacija o klijentima i aktivnostima vezanim uz njih, podaci nisu centralizirani i lako dostupni već se nalaze na lokalnim računalima, dijeljenim diskovima, excel tablicama, mail klijentima, itd., vrijeme je da razmislite o CRM-u.
2. STOP propuštenim prodajnim prilikama
Prodajne prilike se olako propuštaju radi neefikasnih i teško mjerljivih prodajnih rezultata, loše evidencije podataka, netočnih izvještaja, loše koordinacije ili potpunog nedostatka iste među djelatnicima prodajnog tima, itd. Ne dopustite više propuštanje jedne jedine prodajne prilike.
3. Osigurajte 360-stupanjski pogled na kupca
Ukoliko ne postoji jedan, sveobuhvatan, unificiran pogled na kupca i sve točke interakcije sa kupcem kroz organizaciju, Vaš temelj za donošenje odluka bit će okljašten, nepotpun. CRM Vam omogućuje na jednom mjestu imati uvid u mail-ove, ponude, prodajne prilike, incidente, ugovore, sastanke, telefonske razgovore, sudjelovanje u kampanjama...dakle različite aspekte interakcije koju imate sa kupcem. Posjedujete informaciju kad se što dogodilo, zašto i tko je iz Vašeg tima bio sudionik događaja. Vaš odnos sa kupcem je satkan od različitih vrsta interakcija koje utječu na kupčevu percepciju Vas kao njegovog partnera. Ne dopustite da Vam promiču ključne informacije ili da iste uopće niste u stanju registrirati. CRM-ajte se.
4. Kvalitetno razumijevanje kupca
Ova dobrobit korespondira sa prethodnom, no ide korak dalje te osim bilježenja i prikaza svih bitnih aktivnosti spram kupca dodaje i različite atribute kupcima, a kojima ih detaljnije opisuje. Vjerojatno želite znati osnovne geografske, demografske i kupovne karakteristike Vaših kupaca, a kako bi im mogli pružiti optimalnu uslugu. Bez toga je usmjereno marketinško ili prodajno djelovanje teško ili neizvedivo. Sa CRM-om na jednostavan način možete izolirati kupce koji npr.: imaju između 25-30 godina, kupuju mahom u ljeto, troše više od XYkn u prosjeku, i to većinom u dućanu broj 34, spadaju u kategoriju 'čestih' kupaca sa trendom pada potrošnje.
5. Jasan uvid u prodajne trendove
Analizirajte prodajne trendove iz prošlosti te na temelju njih definirajte prodajna predviđanja za budući period. CRM Vam omogućuje jasan i detaljan uvid u prodaju koja se dogodila kao i onu koja se tek treba dogoditi. Proaktivno i na vrijeme presložite marketinške, prodajne i aktivnosti korisničke podrške, a u ovisnosti o predviđanjima. Ne dozvolite da Vas budućnost zadesi nepripremljene već danas.
6. Automatizacija procesa
Pomoću CRM-a moguće je automatizirati mnoge dijelove procesa. Prepustite CRM-u brigu o određenim dijelovima ili čitavim procesima i na taj način rasteretite resurse svojih djelatnika, a koje će oni moći preusmjeriti na važnije stvari. Neki od primjera automatizacije: slanje automatiziranih mail poruka klijentu po završetku određenog događaja (po rješavanju incidenta, čestitka za rođendan, itd.), automatizirane notifikacije djelatnicima (npr. kad prodajna prilika 'stoji' u određenom stadiju dulje od XY dana) ili menadžerima (npr. u trenutku stvaranja prodajne prilike velike vrijednosti), automatizirana segmentacija kupaca na temelju njihovih transakcija, automatska dodjela zadataka korisnicima CRM-a (npr. kreiranje obveze obilaska klijenta jednom u tri mjeseca za kupce A kategorije).
7. Niži trošak akvizicije novih kupaca
CRM zaposlenicima pruža cjeloviti kontekst prodaje, odnosno relevantne, strukturirane, segmentirane i lako dohvatljive informacije o klijentima i potencijalima, a koje su dostupne bilo kada i bilo gdje. Stoga i marketinške kampanje mogu biti usmjerene, pravovremene i učinkovite, a što će generirati više zanimanja i povratnih reakcija. Osim toga, i rukovoditelji prodaje i prodajni menadžeri opremljeni su kvalitetnim informacijama i prodajnim analizama, stoga mogu biti proaktivni i kvalitetno planirati prodaju te ustoličiti uniforman i konzistentan prodajni proces, a što mu smanjuje troškove.
8. Viša razina zadržavanja postojećih kupaca
Kupci danas imaju različite kriterije koje čine njegovo sveobuhvatno korisničko iskustvo, a na temelju kojeg donose odluku o tome žele li partnerirati sa Vama ili ne. To može uključivati fizičko, racionalno, osjetilno i emocionalno iskustvo, a neki od parametara su: cijena proizvoda ili usluge (percipirana vrijednost), dostupnost tvrtke (mogu li se sjetiti u 2h ujutro u subotu kupiti nešto), komunikacija tvrtke (socijalni aspekt pozicioniranja tvrtke), ljudi unutar tvrtke sa kojima kupac ima interakciju (dojam kako je bio tretiran), kvaliteta proizvoda, jednostavnost poslovanja sa tvrtkom. Dakle, radi se o nizu parametara koje kupac kombinira donoseći odluku i oni su složeniji i brojniji no ikad, baš kao i izbor partnera sa kojima mogu ostvariti suradnju. Iz tog razloga je potrebno znati što je bitno kupcima koji su nam bitni jer jedino ih na taj način možemo zadržati. Zadržavanje kupaca je izuzetno bitno jer je prodaja postojećem kupcu 7x jeftinija nego novom.
9. Veća profitabilnost kupaca
Uvidom u podatke CRM-a, moguće je ostati fokusiran na profitabilnije kupce, na koje želite trošiti većinu svojih resursa.
1. Olakšano dijeljenje informacija unutar tvrtke
Ukoliko unutar tvrtke postoji otežano dijeljenje podataka i informacija o klijentima i aktivnostima vezanim uz njih, podaci nisu centralizirani i lako dostupni već se nalaze na lokalnim računalima, dijeljenim diskovima, excel tablicama, mail klijentima, itd., vrijeme je da razmislite o CRM-u.
2. STOP propuštenim prodajnim prilikama
Prodajne prilike se olako propuštaju radi neefikasnih i teško mjerljivih prodajnih rezultata, loše evidencije podataka, netočnih izvještaja, loše koordinacije ili potpunog nedostatka iste među djelatnicima prodajnog tima, itd. Ne dopustite više propuštanje jedne jedine prodajne prilike.
3. Osigurajte 360-stupanjski pogled na kupca
Ukoliko ne postoji jedan, sveobuhvatan, unificiran pogled na kupca i sve točke interakcije sa kupcem kroz organizaciju, Vaš temelj za donošenje odluka bit će okljašten, nepotpun. CRM Vam omogućuje na jednom mjestu imati uvid u mail-ove, ponude, prodajne prilike, incidente, ugovore, sastanke, telefonske razgovore, sudjelovanje u kampanjama...dakle različite aspekte interakcije koju imate sa kupcem. Posjedujete informaciju kad se što dogodilo, zašto i tko je iz Vašeg tima bio sudionik događaja. Vaš odnos sa kupcem je satkan od različitih vrsta interakcija koje utječu na kupčevu percepciju Vas kao njegovog partnera. Ne dopustite da Vam promiču ključne informacije ili da iste uopće niste u stanju registrirati. CRM-ajte se.
4. Kvalitetno razumijevanje kupca
Ova dobrobit korespondira sa prethodnom, no ide korak dalje te osim bilježenja i prikaza svih bitnih aktivnosti spram kupca dodaje i različite atribute kupcima, a kojima ih detaljnije opisuje. Vjerojatno želite znati osnovne geografske, demografske i kupovne karakteristike Vaših kupaca, a kako bi im mogli pružiti optimalnu uslugu. Bez toga je usmjereno marketinško ili prodajno djelovanje teško ili neizvedivo. Sa CRM-om na jednostavan način možete izolirati kupce koji npr.: imaju između 25-30 godina, kupuju mahom u ljeto, troše više od XYkn u prosjeku, i to većinom u dućanu broj 34, spadaju u kategoriju 'čestih' kupaca sa trendom pada potrošnje.
5. Jasan uvid u prodajne trendove
Analizirajte prodajne trendove iz prošlosti te na temelju njih definirajte prodajna predviđanja za budući period. CRM Vam omogućuje jasan i detaljan uvid u prodaju koja se dogodila kao i onu koja se tek treba dogoditi. Proaktivno i na vrijeme presložite marketinške, prodajne i aktivnosti korisničke podrške, a u ovisnosti o predviđanjima. Ne dozvolite da Vas budućnost zadesi nepripremljene već danas.
6. Automatizacija procesa
Pomoću CRM-a moguće je automatizirati mnoge dijelove procesa. Prepustite CRM-u brigu o određenim dijelovima ili čitavim procesima i na taj način rasteretite resurse svojih djelatnika, a koje će oni moći preusmjeriti na važnije stvari. Neki od primjera automatizacije: slanje automatiziranih mail poruka klijentu po završetku određenog događaja (po rješavanju incidenta, čestitka za rođendan, itd.), automatizirane notifikacije djelatnicima (npr. kad prodajna prilika 'stoji' u određenom stadiju dulje od XY dana) ili menadžerima (npr. u trenutku stvaranja prodajne prilike velike vrijednosti), automatizirana segmentacija kupaca na temelju njihovih transakcija, automatska dodjela zadataka korisnicima CRM-a (npr. kreiranje obveze obilaska klijenta jednom u tri mjeseca za kupce A kategorije).
7. Niži trošak akvizicije novih kupaca
CRM zaposlenicima pruža cjeloviti kontekst prodaje, odnosno relevantne, strukturirane, segmentirane i lako dohvatljive informacije o klijentima i potencijalima, a koje su dostupne bilo kada i bilo gdje. Stoga i marketinške kampanje mogu biti usmjerene, pravovremene i učinkovite, a što će generirati više zanimanja i povratnih reakcija. Osim toga, i rukovoditelji prodaje i prodajni menadžeri opremljeni su kvalitetnim informacijama i prodajnim analizama, stoga mogu biti proaktivni i kvalitetno planirati prodaju te ustoličiti uniforman i konzistentan prodajni proces, a što mu smanjuje troškove.
8. Viša razina zadržavanja postojećih kupaca
Kupci danas imaju različite kriterije koje čine njegovo sveobuhvatno korisničko iskustvo, a na temelju kojeg donose odluku o tome žele li partnerirati sa Vama ili ne. To može uključivati fizičko, racionalno, osjetilno i emocionalno iskustvo, a neki od parametara su: cijena proizvoda ili usluge (percipirana vrijednost), dostupnost tvrtke (mogu li se sjetiti u 2h ujutro u subotu kupiti nešto), komunikacija tvrtke (socijalni aspekt pozicioniranja tvrtke), ljudi unutar tvrtke sa kojima kupac ima interakciju (dojam kako je bio tretiran), kvaliteta proizvoda, jednostavnost poslovanja sa tvrtkom. Dakle, radi se o nizu parametara koje kupac kombinira donoseći odluku i oni su složeniji i brojniji no ikad, baš kao i izbor partnera sa kojima mogu ostvariti suradnju. Iz tog razloga je potrebno znati što je bitno kupcima koji su nam bitni jer jedino ih na taj način možemo zadržati. Zadržavanje kupaca je izuzetno bitno jer je prodaja postojećem kupcu 7x jeftinija nego novom.
9. Veća profitabilnost kupaca
Uvidom u podatke CRM-a, moguće je ostati fokusiran na profitabilnije kupce, na koje želite trošiti većinu svojih resursa.
Dakle zašto koristiti CRM? Zato što Vam CRM može pomoći realizirati gore nabrojane dobrobiti. No CRM nije magični štapić. CRM implementacija zahtjeva trud i vrijeme. Ali tako je sa svim dobrim stvarima u životu.